Chrono
 

   Każda gra paintball'owa (towarzyska, komercyjna, scenariuszowa, ligowa) powinna odbywać się z zastosowaniem chrono (chronografu, chronometru), czyli prościej rzecz nazywając – radaru do pomiaru prędkości wylotowej kulki z lufy markera.

   Dopuszczalna i bezpieczna górna granica tej prędkości w paintballu wynosi 300 fps (stóp na sekundę), co w przybliżeniu daje nam 91 m/s. Nie jest to mała prędkość. To jest około 330 km/h! (obliczone wg wzoru: 1 m/s = 3,6 km/h). Oczywiście kulka wystrzelona z markera paintballowego bardzo szybko wyhamowuje, jednak i tak jest to moc i siła dosyć rześka.

 

   Na każdym polu powinna być również wydzielona strefa chrono, gdzie bezpiecznie i bez przykrych przygód możemy przygotować swój sprzęt do gry. Dobrym zwyczajem jest również kontrolowanie prędkości wylotowej między grami, gdyż z różnych przyczyn może się ona gwałtownie zmienić! A powyżej 300 fps kulka może nawet rozbić szybę ochronną w Waszej masce

   W najlepszym wypadku – przy “przegrzanej” klamce przeciwnika oberwiecie więcej niż soczystego krwiaka, który rozleje się Wam na około 30 cm wokół trafienia. Dlatego kontrola chrono jest sprawą fundamentalną każdej udanej gry.

     
     
 
 

Copyright © by PolePaintballowe.pl 
Wszystkie prawa do tekstów, zdjęć i ilustracji zastrzeżone.
Kopiowanie i wykorzystywanie całości lub fragmentów bez pisemnej zgody Assassins Paintball zabronione. 

Znaki firmowe, nazwy handlowe i wizerunki produktów wykorzystane zostały jedynie w celach informacyjnych.

Assassins Paintball  Tomaszkowice 440  Wieliczka  
tel. +48 668 974 240   e-mail: hurt@assasins-arms.com